Tuesday, April 7, 2009

BILA BAYU MULA BERBICARA TENTANGNYA...

Aku tidak pernah hendak merasa menunjukkan apa-apa kepada manusia,

Apa yang ingin aku tunjukkan ialah satu perkara yg tidak terfikirkan oleh manusia,

Pada hari ini, aku melihat kita kadang-kadang terjatuh kaku kerana dosa-dosa yang kita lakukan,

Kita memandang manusia sebagai makhluk yang salah,

Tapi kita tidak memandang segala-galanya adalah ujian daripada Allah,

Sungguh...

Di sini ku coretkan puitis syahdu untuk kalian,

Sahabat,

Telah aku selamatkan dirimu daripada lembah kehanyutan dunia,

Tidak pernah diriku merasakan diriku bangga mengajakmu ke dalam dakwah Islam,

Kerana diriku sedar, diriku juga tidak sehebat dan mantap seperti Rasulullah,

Tapi diriku telah berikrar dengan anggotaku bahawa setelah diriku menjalani ’ujian’ itu,

Diriku akan sanggup mengorbankan apa sahaja,

Pada tahun itu...

Setelah ” peristiwa” itu tamat merobek-robek jiwaku,

Aku merasakan Allah sedang mengujiku,

Pada ketika itu, aku merasakan keseronokan melakukan nikmat bersamaNya,

Tidak diriku sangka ”peristiwa” itu akan berlaku dalam bulan yang mulia,

Namun, ketenangan bersamaNya membuatkan diriku merasakan bahawa itulah Allah,

Kalian mungkin tidak merasai,

Apa yang diriku rasakan,

Ketika ”peristiwa” itu berlaku,

Betapa diriku terasa terkurung di dalam penjara yang teramat gelap,

Bagaikan nyawa ini sedang dipanggil oleh Ilahi,

Untuk menghadapNya,

Aku memang berharap ketika berlaku ”peristiwa” itu,

Aku mahu kepada Nya,

Aku sudah penat untuk bersama dengan manusia,

Namun, aku tahu manusia sentiasa memerhatikanku,

Aku dapat rasai,

Bersama dengan manusia tidak sama zatnya bersama dengan malaikat di kananku,

Percayalah kalian,

Diriku sudah mempercayai nikmat bersama dengan malaikat,

Ketika si dia sedang cuba melakukan ”peristiwa” itu,

Tenaga wanitaku tidak mampu untuk melawannya,

Batinku menangis,

Airmataku berlinangan,

Apakah nasib diriku selepas ini,

Namun,ketika itu...

Panggilan kalimah ALLAH,

Menusuk dalam hatiku,

Hatiku telah memanggilnya berkali-kali,

Lantas, sedang aku berdoa dan berserah kepadaNya,

Subhanallah,

Aku telah dibantu oleh malaikat di kananku,
Batasan kewanitaanku untuk menepis ”gerbang” itu,

Yang di kiri dan kanannya berpaku-paku,

Berdindingkan batu,

Namun berjaya dijatuhkan,

Tidak terfikir akan aku kemampuanku itu,

Namun dalam kesusahan diriku itu,

Malaikat di kananku telah membantu aku meruntuhkan ”gerbang” itu,

Begitulah kesenangan yang telah aku rasai,

Pengalaman ini membuatkan aku menjadi orang kuat untuk hidup,

Untuk memulihkan semangatku,

BELAIAN Allah dan MalaikatNya,

Sudah cukup untuk aku meneruskan hidup ini untuk sibuk berada dalam jalanNya...

” Lailahaillah Muhammad ya Rasulullah”

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home